...

O której godzinie najlepiej ćwiczyć?

Odpowiednia pora wykonywania ćwiczeń jest kluczowa, chociażby ze względu na efektywność naszego organizmu. Im później wybierzemy się na siłownię, tym mniejsza szansa na to, że nasz trening będzie wydajny. Oczywiście dla osób uwielbiających sport każda pora będzie dobra, aby wybrać się na trening – nawet środek nocy. Zobacz jednak, kiedy organizm człowieka jest najwydajniejszy i w jakich porach dnia zmaksymalizujemy efekty wykonywanych treningów.

Kiedy ćwiczyć, aby osiągać zamierzone cele treningowe?

Ciężko jednoznacznie powiedzieć, jaka pora dnia (a może nocy?) będzie najkorzystniejsza z punktu widzenia wydolności organizmu i skłonności do przekraczania granic wytrzymałościowych podczas treningów siłowych. Systematyczne ćwiczenia pomagają w utrzymaniu jak najlepszego stanu zdrowia, kondycji fizycznej oraz osiąganiu jak najlepszych rezultatów podczas sesji treningowych.

A zatem kiedy warto wykonywać ćwiczenia fizyczne, aby odczuć jak najlepsze efekty? Poznaj kilka zasad.

  1. Najlepiej zdecyduj się na poranną sesję treningową. Po całej nocy snu Twój organizm będzie wypoczęty, a więc będziesz w stanie dać z siebie o wiele więcej niż np. wieczorem. 
  2. Rano metabolizm organizmu jest mocno pobudzony, dlatego to chroni nasze ciało przed magazynowaniem tkanki tłuszczowej. Po turbodoładowaniu w postaci treningu skutecznie pozbędziemy się nadmiarowych kilogramów.
  3. Pamiętaj, aby ćwiczyć po śniadaniu. Posiłek to dawka energii, która jest przydatna podczas wymagających sesji treningowych. Oczywiście trening na czczo pozwala spalić więcej tkanki tłuszczowej, aczkolwiek to może przekładać się na gorszą wydolność naszego ciała.

Jeśli nie masz możliwości wybrania się na siłownię rano, zrób to w południe, a nawet późnym wieczorem. Choć tuż przed snem Twoje ciało nie będzie tak skore do współpracy podczas wymagających treningów, to jednak po wykonaniu sesji ćwiczeń i powrocie do domu będziesz w stanie o wiele szybciej zasnąć.

Ile powinien trwać dobry trening?

Czas trwania treningu ma kluczowe znaczenie, szczególnie jeśli chodzi o wydolność naszego organizmu. Im dłużej ćwiczymy, tym lepsze mogą być efekty, ale nigdy nie za długo. Optymalna sesja treningowa powinna trwać ok. 30-60 minut. Tyle wystarczy, aby wykonać pełny pakiet ćwiczeń i mocno zmęczyć swój organizm.

Ciekawą opcją jest także wykonywanie dwóch sesji treningowych w ciągu dnia, np. rano i wieczorem. Tak intensywne aktywności fizyczne zalecane są jednak dla zaawansowanych sportowców, których organizmy są przyzwyczajone do nadmiernego wysiłku.

Kiedy i jak ćwiczyć, aby budować masę mięśniową?

Tkanki mięśniowe są najwydajniejsze w godzinach popołudniowych. To oznacza, że trening wykonywany w okolicach godziny 14:00 pozwoli nam na osiągnięcie jak najlepszych efektów w kwestii budowania masy mięśniowej. Przy odpowiedniej rozgrzewce nie ma też ryzyka występowania kontuzji.

A zatem możemy ćwiczyć zarówno rano, w południe, jak i późnym wieczorem. Każda sesja treningowa ma sens, o ile dobrze zaplanujemy swoje ćwiczenia i zadbamy o odpoczynek oraz zbilansowaną dietę. Jeśli nie mamy pewności, czy wybrana godzina jest optymalna dla naszego organizmu, koniecznie wybierzmy pomoc trenera personalnego. Ekspert z tej dziedziny będzie w stanie wskazać, kiedy i jak ćwiczyć, aby osiągać zamierzone efekty w jak najkrótszym czasie.

Czy godzina treningu ma znaczenie? Zalecenia treningowe

Ranek nie jest zalecaną porą dla treningu w przypadku osób w podeszłym wieku, ponieważ to właśnie wtedy zwiększa się zagrożenie zawałem serca. Co więcej, z powodu intensywniejszego oporu powietrza w układzie oddechowym o poranku, osoby zmagające się z astmą powinny również unikać ćwiczeń w tym czasie.

Osoby na dietach odchudzających także powinny unikać treningu na czczo. Diety o obniżonej wartości kalorycznej mogą nie zapewniać odpowiedniej regeneracji mięśni, co w połączeniu z ćwiczeniami na pusty żołądek, może pogłębiać ten problem.

Pamiętaj też o tym, aby ćwiczyć tylko wtedy, kiedy możesz wygospodarować dla siebie czas na pełną sesję treningową, która obejmuje: rozgrzewkę, trening właściwy i stretching. W przeciwnym razie narażasz się na kontuzje i liczne urazy, szczególnie jeśli ćwiczenia z planu są wyjątkowo wymagające.

Kategoria:
Fitness
Udostępnij:
Polecane dla Ciebie:
Bez kategorii

Plan treningowy dla panów

Czy możliwe jest stworzenie optymalnego planu treningowego skoncentrowanego na redukcji tłuszczu dla panów? W tym artykule omówimy, jak efektywnie podejść do redukcji nadmiaru tkanki tłuszczowej,

Czytaj więcej »

Pliki cookies wykorzystywane są do personalizacji reklam i zapamiętywania Twoich informacji. Korzystając ze strony, akceptujesz wykorzystanie plików cookies według ustawień Twojej przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące plików cookies, ale może to utrudnić lub uniemożliwić korzystanie ze wszystkich możliwości strony. Polityka prywatności

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.